امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۲۰
۰
۰
نسخه چاپی

۵۶ نوع داروی گیاهی تحت پوشش بیمه

۵۶ نوع داروی گیاهی تحت پوشش بیمه
مدیرکل امور فرآورده های گیاهی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: درحال حاضر ۵۶ قلم فرآورده دارویی گیاهی در فهرست بیمه وارد شده و پوشش بیمه ای دارند.
به گزارشتمیم نیوز

مهناز خانوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این امکان به سختی فراهم می شود که قیمت فرآورده های گیاهی را افزایش دهیم در نتیجه خود شرکت های تولیدکننده درحال حاضر خیلی راغب نیستند وارد بحث های بیمه ای شوند.
وی تصریح کرد: شرکت های تولیدکننده فرآورده های گیاهی با ورود به فهرست بیمه مجبور خواهند بود فرآورده های خود را با قیمت خیلی پایین بفروشند و امکان افزایش قیمت ندارند، به همین دلیل فرآورده های خود را بیمه نمی کنند.
خانوی یادآور شد: هزینه های بسته بندی فرآورده های گیاهی افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر هزینه های مواد اولیه این فرآورده ها نیز زیاد شده است؛ بنابراین فعلا امکان افزایش بیشتر از ۵۶ قلم فرآورده گیاهی در فهرست بیمه را نداریم.
مدیرکل امور فرآورده های گیاهی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو بر لزوم ترویج فرهنگ مصرف داروهای طبیعی بین مردم تاکید کرد و گفت: البته این داروها باید با تجویز پزشکان متخصص در این حوزه مصرف شوند. 
خانوی در پاسخ به این سئوال خبرنگار ایرنا که به طور متوسط در آمریکا ۴۰ درصد میزان مصرف داروها را داروهای گیاهی تشکیل می دهند و در ایران این میزان چگونه است، گفت: این آمار نشان دهنده این است که این جامعه از نظر آموزشی، جامعه موفقی است. فرهنگ مصرف داروی طبیعی نیز در ایران باید با آموزش پزشکان و اطلاع رسانی عمومی درباره این موضوع و همچنین با حمایت از تولیدکنندگان، تقویت شود.  



+ 0
مخالفم - 0
منبع: ایرنا
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به تمیم خبر می باشد.
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.