امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۱۷
۰
۰
نسخه چاپی
مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا

دلایل تلاش فرانسه برای میانجی‌گری میان ایران و آمریکا/امکان ورود نهاد مالی سوئیسی به اینستکس/ ایران در رابطه خود با همسایگان جنوبی دچار اشتباهات تاکتیکی و استراتژیک شده

مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا
مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا اظهار داشت: خرید یک میلیون و دویست هزار بشکه نفت ایران در واقع حداقل اقدام برای تامین نیازهای فوری ایران است و هر میزان کمتر از آن انگیزه ایران برای ماندن در توافقات را کاهش می‌دهد و هر کاهشی در این میزان را اروپا باید جبران کرد. حمایت اتحادیه اروپا نباید تنها محدود به همدردی کردن و سر تکان دادن شود چون مردم ایران زیر فشارهای اقتصادی تورم و بیکاری هستند و زمان آن رسیده است که اروپا اقدام عملی از خود نشان دهد.
به گزارشتمیم نیوز

مهرداد عمادی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد دلایل تلاش فرانسه برای میانجی‌گری میان ایران و آمریکا و نیز ارائه مشوق‌های جدید اقتصادی برای ایران گفت: این موضوع سه دلیل اصلی می‌تواند داشته باشد؛ نخست آنکه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یک فرصت تاریخی برای فرانسه است چون پیش از این تصمیم‌های کلیدی اتحادیه توسط پاریس، لندن و برلین اتخاذ می‌شد که معمولا در مواضع اقتصادی هم لندن با برلین همسویی داشت. از همین روی غیبت لندن در این میان، این فرصت را فراهم می‌کند تا پاریس بتواند جایگاه خود را ارتقاء دهد. البته پیش از ناپلئون و از زمان لویی چهاردهم فرانسه در آرزوی این بود تا مجموعه اروپا را زیر نفوذ فرهنگی خود داشته باشد.



+ 0
مخالفم - 0
منبع: ایلنا
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به تمیم خبر می باشد.
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.