امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ۰۹:۴۴
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

پیام توئیتری ظریف: #امنیت_برای_همه

پیام توئیتری ظریف: #امنیت_برای_همه
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اعلام رئیس جمهوری آمریکا برای افزایش تحریم‌های ضدایرانی گفت: تروریسم اقتصادی، غیرقانونی و غیرانسانی است.
به گزارشتمیم نیوز

ظریف چهارشنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: دونالد ترامپ با تشدید جنگ اقتصادی ایالات متحده علیه ایرانیان، به وزیر خزانه‌داری دستور داده که تحریم‌ها علیه «کشور ایران» را به شکل اساسی افزایش دهد! این اعتراف به این است که ایالات متحده، عمدا شهروندان عادی را هدف قرار داده است: تروریسم اقتصادی، غیرقانونی و غیرانسانی است. جنگ و ترور را متوقف کنید. "
ظریف در پایان این پیام هشتگ زد: #امنیت‌برای‌همه
ترامپ روز چهارشنبه در توئیتر نوشت که «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری دستور داده است تا تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را افزایش دهد.
رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت سال ۱۳۹۷ به رغم اعتراض‌های گسترده جهانی در اقدامی یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم‌ها علیه ملت ایران را بازگرداند. وی همچنین تحریم‌های جدیدی وضع کرد و دست به اقدمات تحریک‌آمیز زد.
آمریکا در بخشی از اقدمات نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد و با اعزم ناوگروه جنگی و بمب‌افکن‌های بی-۵۲ و جنگنده‌های اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران ابعاد تازه‌ای از خصومت با ایران را به نمایش گذاشت.
دولت ترامپ همچنین با تلاش برای توقیف نفتکش ایرانی «آدریان دریا ۱»، تجاوز پهپاد گلوبال هاوک به حریم هوایی ایران و با طرح ادعاهای بی‌اساس در مورد قدرت منطقه‌ای ایران تلاش کرده تا فضای خاورمیانه خصوصا خلیج فارس را ناامن کند. این در حالی است که ترامپ بارها خواستار مذاکره با ایران شده است که درخواست شفاهی با رویکرد عملی وی در تضاد آشکار قرار دارد.
پس از خروج آمریکا از برجام، اروپایی‌ها وعده دادند که به این توافق پایبند مانده و شرکت‌های اروپایی که به همکاری اقتصادی با ایران ادامه می‌دهند حمایت کنند. اما اروپا تاکنون در اجرای تعهدات خود موفق نبوده و ایران به صورت مرحله‌ای تعهدات خود را در واکنش به بی‌عملی اروپایی‌ها کاهش داده است.
ایران در گام های اول و دوم عبور از غنی‌سازی زیر سطح ۳.۶ درصد و سپس افزایش میزان اورانیوم غنی‌شده از رقم‌های مندرج در توافق هسته‌ای را محقق کرد. گام سوم کاهش تعهدات برجامی نیز در خصوص پایان محدودیت‌های توسعه و تحقیق است.
ایران همواره تاکید کرده که این گام‌ها قابل برگشت است به شرطی که طرف‌های اروپاپی خواسته‌های ایران بویژه به گفته وزیر خارجه ایران تضمین فروش نفت و بازگشت پول آن را برآورده سازند.



+ 0
مخالفم - 0
منبع: ایرنا

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به تمیم خبر می باشد.
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.