امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۲۲
۰
۰
نسخه چاپی

بازتاب روانی فیلم موزیک و بازی های خشن ویدیویی در اندیشه و رفتارکودکان و نوجوانان

بازتاب روانی فیلم موزیک و بازی های خشن ویدیویی در اندیشه و رفتارکودکان و نوجوانان
به گزارشتمیم نیوز

پیشرفت ها و دستاوردهای شگفت انگیز تکنولوژی در چند دهه اخیر جهان را کاملا دگرگون ساخته ، رنگ و نمایی نو به شیوه زندگی مردم داده است. بی شک هرگونه تغییر، تحول و دستاوردهای جدید علمی – فنی، وابسته به شیوه کاربرد و بهره گیری از آن می تواند تاثیرات متضادی در زندگی روزمره مردم داشته باشد. همچنانکه دسترسی همگانی به کامپیوتر و پیوندهای اینترنتی مرزهای جغرافیایی-سیاسی را در هم شکسته، پیوند انسان ها و امکان دسترسی به آخرین نتیج دستاوردهای علمی و تحولات سیاسی-اجتماعی و فرهنگی را در کوتاه ترین زمان میسر ساخته  است، هم زمان و به موازات آن، موجب ظهور خطرات غیرقابل پیش بینی شده برای کودکان و نوجوانان در عرصه های سلامتی روحی، رفتارهای اجتماعی، تحصیل و آموزش و ... شده است. تاثیر مخرب فیلم های خشن تلویزیونی بازی های متنوع اینترنتی-ویدیویی و آهنگ های راک متال در کودکان و نوجوانان و اختلالات روانی-بدنی مولد آن، منجر به پیدایش بیماری های جدید شده که امروزه از آنها به عنوان سندروم اینترنت و سندروم جهان خبیث یاد می کنند. فیلم های خشن تلویزیونی، بازی های ویدیویی و آهنگ های راک متال نقش برجسته ای در تغییرات رفتاری کودکان و نوجوانان، کشاندن آنها به پاسیفیسم، گوشه گیری، گسترش جنایت و بزهکاری، خشونت، پرخاشگری، تنش های خانوادگی، بی احترامی به قوانین اجتماعی، بی احترامی به حقوق دیگران و به ویژه زنان، عقب ماندن از تحصیل و پایین آمدن سطح نمرات درسی، پوچگرایی، از دست دادن تمرکز حواس و کاهش شعور اجتماعی-علمی و عدم تمایل به شرکت در هرگونه و فعالیت مفید اجتماعی، علمی،هنری، ورزشی و دیدار و معاشرت با دوستان و افراد خانواده و... داشته است.
هرچند که گسترش دامنه این بیماری مهلک و مولد پیشرفت های علمی پایانه سده بیستم و آغازین سده 21 هر روز زندگی  کودکان و نوجوانان بیشتری را در چهارگوشه جهان به خطر می اندازد، معذالک به غیر از موارد پراکنده ای در ایالات متحده آمریکا و برخی از کشورهای پیشرفته اروپایی بهای چندانی به این معضل بزرگ اجتماعی داده نشده است، درمقابل تبلیغات وسیع و فراگستر فیلم های خشن هالیوودی، بازی های متنوع ویدیویی-اینترنتی، تولیدات روزافزون دستگاه های مختلف بازی و...، عرصه هرچه بیشتر موزیک های گروه های راک،رپ، متال سنگین، متال مرگ، آلترناتیو و ... با پشتیبانی مالی کمپانی های بزرگ و دکترین توجیه کننده تاثیرات مثبت آن ها در پرورش فکری کودکان و نوجوانان از طریق رسانه های گروهی، هرچه بیشتر به ترویج، توزیع و رسوخ این طاعون سده 21 در میان نوجوانان یاری می رساند.
تاثیرات مخرب و خانمان برانداز موارد یاد شده به حق موجب آشته خاطری، آزردگی و نگرنی بسیاری از خانواده ها در رابطه با سلامتی روحی-روانی و جسمی و آینده تاریک و نه چندان روشن فرزندان شان شده است.



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به تمیم خبر می باشد.
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.