امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۳۷
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
حسن روحانی در سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی:

رسانه ها دستاوردها را اعلام نمیکنند/افتخارات ملی، جناحی کردنی نیست

حسن روحانی در سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی:
به گزارشتمیم نیوز

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در سالن اجلاس سران، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و فضای آمادگی مردم برای حضور پای صندوق آرا امروز شاهد این جشنواره مهم علمی هستیم. هم برای ما افتخار هست که در جامعه بشری امروز عالمان اندیشمندان و فرهیختگان مسیر علم و دانش را به پیش می‌برند.
 وی با بیان اینکه همه ارزش انسان این است که در نقطه ای که قرار گرفته است، حرکت و تلاش می‌کند و شرایط نو را به نسل بعد واگذار می کند، گفت: آنچه گذشتگان برای ما انجام دادند حاصل تلاش و کوشش قرن‌ها یا هزاران سال در طول تاریخ بشر بوده است. آنچه که امروز به عنوان علم و دانش، علوم پایه و علوم مختلف در بخش‌های مختلف شاهد آن هستیم حاصل تلاش و کوشش قرن‌ها و سالیان متمادی از سوی اندیشمندان و دانشمندان است.
 رییس جمهوری اضافه کرد: در واقع در هر نسلی چند ‌آجر را بر این بنای رفیع می گذارد و نسل‌های بعد دو مرتبه اقتدامات جدیدی انجام می دهند. هم برای ما افتخار است که دانشمندان امروز جامعه بشری در تلاشند و هم برای عزیزانی که امروز برنده این جایزه شدند و افتخار برای آنهاست که توانستند در رقابت علم و دانش گامی را فراتر بگذارند.
 روحانی گفت: برای اینکه ما در جامعه ای بتوانیم در مسیر رشد علمی قرار بگیریم. شاید بتوانیم این طور تعبیر کنیم اگر اخلاق را هم به معنایی در داخل علم و دانش بگذاریم همه چیز از علم و دانش سرچشمه می‌گیرد و این علم و دانش است که رفاه ما را فراهم می کند و زندگی ما را تغییر می‌دهد و سبک زندگی ما را عوض می‌کند.
وی اضافه کرد: اگر هنر را هم به داخل علم و دانش بدانیم و مادر فناوری را علم و دانش بدانیم، بزرگترین امتیاز انسان آن است که می‌فهمد، عالم می‌شود، و می‌تواند عالمی را تربیت کند یعنی تعلم می‌گیرد و تعلیم می‌دهد.
رییس جمهوری گفت:‌ این تعلم و تعلیم اساس پیشرفت بشر و حرکت انسان به سوی کمال هست ما اگر بخواهیم این جو را به وجود بیاوریم جوانان ما مشتاق علم و تحقیق وفعالیت در فناوری‌های نو شوند



+ 0
مخالفم - 0
منبع: ایرنا

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به تمیم خبر می باشد.
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.