امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۳:۱۵
۱
PNAZAR
نسخه چاپی
حسن روحانی در جلسه هیات دولت روز چهارشنبه:

تمام دولت درگیر مبارزه با کروناست

حسن روحانی در جلسه هیات دولت روز چهارشنبه:
به گزارشتمیم نیوز

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت افزود: امسال در روزهای پایان سال مردم با مسایل و مشکلات جدیدی مواجه هستند که این مشکلات تقریبا در دهه‌های اخیر در تاریخ کشور و بسیاری از کشورها بی سابقه بوده است. مساله ویروس کرونا تقریبا اختصاص به کشور و منطقه ای ندارد و اکثر کشورهای جهان به این ویروس مبتلا شده اند.  
وی با بیان اینکه این ویروس در سبک زندگی، اقتصاد، رفت و آمد و مشاغل بسیاری از مردم تاثیر گذاشته است، گفت:  این ویروس به نوعی به مسافرت و تردد تاثیر دارد و فشارهای فراوانی به اقتصاد جامعه وارد کرده است. بنابراین این موضوع را باید جدی بگیریم.
روحانی گفت: از مردم می خواهم که  این مساله را جدی بگیریم. به این ویروس به سادگی نگاه نکنیم و برای سلامت و خانواده خطرناک در نظر بگیریم. گرچه از لحاظ علمی و پزشکی این ویروس خیلی خطرناک‌تر از ویروس های شبیه آنفولانزا نیست اما به دلیل مساله واگیری سریع و شیوع این بیماری جایگاه خاص خود را پیداکرده است و به همین دلیل در همه کشورهای دنیا تاثیر گذاشته است.
رییس جمهوری افزود: اینکه در برابر بیماری کرونا چه باید بکنیم و چه اقداماتی انجام دهیم، تقریبا به یک نسخه واحدی رسیده ایم و بر آن تاکید داریم.
رییس جمهوری یکی از این موارد را برداشت زنجیره شیوع کرونا عنوان و تصریح کرد: این زنجیره شیوع از یک فرد شروع می شود و فرد وارد جمعی می شود و آن جمع را آلوده می کند و آن جمع هم به جمع دیگری می روند و آنان دچار مشکل می شوند. این زنجیره ای است که از نقطه ای شروع می شود و از نقاط بین شهری و حتی بین کشورها هم عبور کند.
وی تاکید کرد: پس اولین مساله قطع این زنجیره است و اما چگونه زنجیره را قطع کنیم مهمترین مساله ضدعفونی است؛ اگر دست‌ها را خوب بشوییم و ضدعفونی کنیم زنجیره از این جا قطع می‌شود و از دست ما به دست دیگری نمی‌رود و این برای قطع زنجیره تاثیرگذار است.  



+ 1
مخالفم - 0
منبع: ایرنا

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به تمیم خبر می باشد.
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.