امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹
۰
۰
نسخه چاپی

زندگی یک بازی است؟

زندگی یک بازی است؟
به گزارشتمیم نیوز

اغلب مردم فکر می کنند زندگی میدان جنگ است ولی این طور نیست، زندگی تنها یک بازی ساده است. هر چند که بدون آگاهی از قوانین معنویت نمی توان در این بازی موفق شد، عهد قدیم و عهد جدید به طور شگفت انگیزی قوانین این بازی را شرح می دهد، زندگی بازی بزرگ داد وستد است. در این جهان هرچه بکاری همان را درو خواهی کرد یعنی هر عملی که فردی انجام میدهد و هر کلامی که بر زبان می آورد به او باز میگردد.
تخیل افراد نقشی به سزا در زندگی آنان ایفا می کند. قلب و ذهن تان را با جدیت تمام حفظ کنید تا از مقوله زندگی جدا نشوید. منظور این است که هر آنچه فردی در ذهن خود تصور می کند دیر یا زود در زندگی اش ظاهر می شود. پس برای برنده شدن در این بازی باید قوه تخیل خود را پرورش دهیم. کسی که قوه تخیل خود را به گونه ای پرورش داده که همواره در تصورات خود مثبت اندیشد می تواند در زندگی خود به خواسته هایش برسد.
تخیل قیچی ذهن تان نامیده می شود و  همواره تصویرهای ذهن را می برد و دیر یا زود تصویرهای بریده شده در دنیای بیرونی مشاهده می شود. برای پرورش ذهن به نحوی موفقیت آمیز باید نحوه تاثیرگذاری آن را درک کنیم. یونانیان باستان می گفتند خودت را بشناس!
ذهن ما از سه قسمت تشکیل شده است: نیمه هشیار، هشیار و کاملا هشیار.
ذهن نیمه هشیار، قدرت محض بدون جهت است و مانند بخار یا جریان الکتریسته به خودی خود جهت ندارد، بلکه به جهتی می رود که در آن هدایت می شود. هرچه انسان عمیقاً احساس یا به وضوح تجسم کند، ذهن نیمه هشیار را تحت تاثیر قرار می دهد و حتی کوچکترین جزئیات آن به وقوع می پیوندد.
ذهن هشیار را ذهن جسمانی یا فناپذیر نامیده اند. این همان ذهن بشر است که زندگی را طبق تصور خود می بیند. ذهن هشیار، مرگ، مصیبت، بیماری و فقر و محدودیت ها را می بیند و روی ذهن نیمه هشیار انسان اثر می گذارد.
ذهن کاملاً هشیار (هشیاری برتر)، همان طرح الهی است که در وجود هر انسانی وجود دارد و از جمله برترین آرمان ها و عرصه های الهی به شمار می آید. این همان طرح الهی است که افلاطون آن را الگوی کامل نامیده و درون هر انسانی وجود دارد.
«این همان جایی است که فقط تو میتوانی در آن قرار گیری و هیچکس دیگری نمی تواند و کاری است که فقط تو می توانی انجام دهی و هیچکس دیگر قادر به انجام آن نیست»
تصویر کاملی از این طرح در ذهن کاملاً هشیار انسان است که معمولاً به صورت آرزویی دست نیافتنی در ذهن آدمی جلوه گر می شود. این همان سرنوشت واقعی انسان است که از عقل و هوش نامتناهی او سرچشمه می گیرد. با همه این احوال بسیاری از مردم بدون اطلاع از سرنوشت واقعی خود، برای بدست آوردن چیزهایی می کوشند که به آنها تعلق دارد و در نهایت به شکست و نارضایتی می رسند. در این مواقع باید به قانون جایگزینی ایمان آورد، قانونی که یک ایده درست جایگزین یک ایده نادرست می شود و به شکست و زیانی منجر نخواهد شد. عیسی مسیح گفت اول مقام ملکوتی خدا را باور داشته باشید سپس عدالت او را بخواهید که همه این ها را برای شکا مزید خواهد شد. این ملکوت در فطرت شماس. ملکوت  قلمرو آرزوهای درست یا الگوی الهی است و در بازی زندگی، کلام نقش رهبری انسان را دارد.
همیشه نعمت های فراوانی پیش روی انسان است ولی این نعمات تنها از طریق آرزو، اعتقاد و جاری شدن کلام بر زبان دست یافتنی است. بخواهید تا خواسته شما اجابت شود، بجویید تا بیابید، در بزنید که بی شک آن در به روی شما گشوده خواهد شد.
هیچ چیز جز شک و تردید و ترس نمی تواند میان انسان و آرزوها و خواسته های قلبی اش فاصله اندازد. تنها دشمن هر انسانی ترس است، ترس از فقر، ترس ازشکست، ترس از بیماری و ...
ذهن نیمه هشیار غلام حلقه به گوش انسان است ولی فقط باید مراقب باشیم که درست به آن فرمان دهیم. پیوسته شنونده ای بی صدا، ذهن ناهشیار آدمی کنارش ایستاده است. هر فکری و هر کلامی بر ذهن نیمه هشیار تاثیر می گذارد و حتی هر جز آن به طور شگفت آوری به وقوع می پیوندد و گویی مانند صفحه گرامافون در هر لحظه ضبط صدا حساس است و همان طور که وقتی صدای خواننده ای ضبط می شود ر صدایدیگری ماند سرفه و مکث و غیره همراه آن ضبط می شود. ذهن نیمه هشیار انسان همه را ضبط می کند.
این کلمات را با صدا بلند و اعتقادی راسخ تکرار کنید: اکنون با بیان این کلام هر صفحه مغایر با حقیقت را در ذهن نیمه هشیار می پالایم و از بین می برم. آنها غیر حقیقی اند و خودم بیهوده به وجودشان آورده ام. اکنون به برکت وجود خدایی که همواره باقی است، صفحات جدید و عالی خود را می سازم، صفحاتی که سلامت و توانگری و مهربانی و ابراز وجودم است.
فردی که از قدرت نفوذ کلام آگاه نباشد، همیشه از زمان عقب است یعنی نمی تواند از موقعیت های خود استفاده کند. مرگ و زندگی در قدرت کلام نهفته است. هرآنچه که هنگام عبادت خدا از او می طلبی باور داشته باشد که آن را به دست آورده ای، باید طوری رفتار کنی که گویی قبلاً آن را گرفته ای. اگر کسی موفقیت را بطلبد اما خود را برای شکست آماده کند به آنچه برایش تدارک دیده است می رسد.
تغییر امور با نیروی معنوی برای اشخاص عادی کار ساده ای نیست، افکار منفی پر از شک و دودلی، از ذهن نیمه هشیار نشأت می گیرند. اغلب قبل از به دست آوردن موفقیتی بزرگ، افکار موهوم به ذهن انسان خطور می کنند. هرگاه کلامی را تکرار کنیم که حقیقت معنوی و والایی داشته باشد، در واقع افکار منفی موجود در ذهن نیمه هشیار را از بین می بریم. در این زمان باید جملات مثبت و موکد حقیقت معنوی را تکرار کنیم و شامان شکرگزار خدا باشیم که قبلا تقاضای خود را گرفته ایم. انسان فقط چیزی را به دست می آورد که خود پی می برد در حال بدست آوردنش است.
خداوند هیچ وقت دیر نمی کند.



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به تمیم خبر می باشد.
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.