عینک مشخص ترین و جلب توجه کننده ترین اکسسوری پوشیدنی است که بیش از هر وسیله دیگری در صورت جلب توجه می کند.
هنگام صحبت کردن با هر کسی ابتدا به چشمان او می نگریم و اگر این چشمان پشت شیشه عینک نیز باشد قطعا توجه به سمت عینک، فریم آن و رنگ آن کشیده می شود.
به صورتی که وقتی به فردی عینکی هم صحبت می شویم هنگام گوش دادن به حرف های او به طور مدام به عینکش نگاه می کنیم.
حال تصور کنید این عینکی باشد با فریمی عجیب و رنگی! که در این مواقع است که دیگر نمی توان چشم از آن برداشت!
هرچه عینک محوتر و غیرقابل دیده شدن تر باشد، توجه طرف مقابل به حرف های شخص بیشتر جلب می شود تا به عینک او!
افراد سیاسی، مدیران ارشد و اشخاصی که زیاد سخنرانی می کنند، هم آنها انتخاب های ساده، مینیمال و بدون فریم یا نهایتاً نیم فریم برای عینک دارند، چرا که اهمیت حرف های آننان، حالت چهره و تاثیری که در زمان حرف زدن باید روی مخاطب بگذارند خیلی بیشتر از عینکی است که بر چشم دارند.
این نکته را نیز باید اضافه کرد که این مدل فریم ها چهره شخص را رسمی تر جلوه می دهد و باعث می شود در فیلم و عکس ها هم بهتر دیده می شوند.
پس اگر شما نیز به دنبال تاثیر کلام تان در مخاطب هستید از این نوع فریم باید استفاده کنید و اگر به دنبال جلب نگاه به سمت صورت تان باشید، هر چه فریم پررنگ ت رو عجیب تر و شلوغ تر، بزرگتر باشد به مقصود نهایی نزدیکتر می شوید.
بیشتر بخوانیم:
برادران دالتون واقعا وجود داشتند!