این قرارداد فی مابین شرکت ....... به نمایندگی آقای ......... که در این قرارداد شرکت نامیده می شود از یک طرف و آقای ..... که در این قرارداد مشاور خوانده خواهد شد از طرف دیگر مطابق مفاد ذیل منعقد گردیده است.
ماده یک - موضوع قرارداد :
موضوع قرارداد عبارت است از استفاده شرکت از خدمات مشاور در خصوص امور حسابداری و مالیاتی شرکت.
ماده دو - حدود وظایف و مسئولیت مشاور :
- ارائه برنامه مالی در خصوص تعیین جداول حساب های مالی شرکت مطابق اصول متداول حسابداری و استانداردهای سازمان حسابرسی
- نظارت بر صحت عمل عملیات مالی اعم از صدور اسناد، تحریر دفاتر و تهیه گزارشات مالی توسط حسابدار شرکت
- تهیه و تنظیم صورت های مالی سالیانه در موعد مقرر
- تهیه و تنظیم اظهارناه مالیاتی مبتنی بر دفاتر قانونی تحریر شده با همکاری حسابدار شرکت جهت ارائه به حوزه مالیاتی مربوطه
- تهیه وابلاغ آخرین بخشنامه و دستورالعملهای مالی و مالیاتی مربوطه به شرکت جهت استفاده و به کارگیری از آنها
- بررسی روش های عملیاتی شرکت و ارائه نقاط ضعف به همراه پیشنهادات اصلاحی به منظور اعمال کنترل های داخلی مناسب
- ارائه طریق در خصوص هر گونه ابهام و مشکل مالی احتمالی موجود بنابر درخواست مدیریت شرکت
- حضور در محل قانونی شرکت در مواقع ضروری و بنابر درخواست شرکت
ماده سه – مدت قرارداد :
این قرارداد از تاریخ ....... به مدت ...... معتبر خواهد بود که در صورت موافقت طرفین تمدید می گردد.
ماده چهار – حق الزحمه مشاور :
ماهانه مبلغ ...... ریال به صورت خالص به عنوان حق المشاوره به مشاور تعلق خواهد گرفت که حداکثر تا ....... روز پس از پایان هر ماه در وجه مشاور پرداخت گردید.
ماده پنج – تعهدات شرکت :
5-1- تهیه و تامین محل مناسب جهت انجام موضوع قرارداد جزء تعهدات شرکت می باشد.
5-2- ایجاد امکان درسترسی مشاور به کلیه اسناد و مدارک مرتبط با موضوع قرارداد جهت حسن انجام وظایف محوله به عهده شرکت خواهد بود.
ماده شش – شرایط فسخ قرارداد :
پس از گذشت ....... روز از تاریخ ابلاغ کتبی مبنی بر فسخ قرارداد به طرف مقابل از سوی هر یک از طرفین قرارداد فسخ شده تلقی خواهد شد. در این خصوص حق الزحمه مربوطه تا تاریخ فسخ قرارداد محاسبه و پرداخت می باشد.
این قرارداد در ..... ماده و ..... نسخه تهیه گردیده است و همه نسخ حکم واحد را دارد.
امضا و مهر امضا حسابداری
بیشتر بخوانیم:
قرارداد استخدام کارگر (در شرکت ها)