به گزارشتمیم نیوز
در تراژدی های نخستین همسرایی بر سراسر نمایش غالب بود زیرا نمایش تنها یک بازیگر داشت و او هم مرتب صحنه را بر تغییر نقش ترک میگفت. درنمایشنامه های آشیل، با آنکه بازیگر دوم وارد درام شده بود همچنان نقش اصلی درنیمی از نمایش در اختیار همسرایان بود. به علاوه در تراژدی ملتمسان نقش اصلی را همسرایان به عهده دارند و در اومنیدر (الهگان انتقام) همسرایان نقش مقابل بازیگر را به عهده می گیرند. پس از آشیل نقش همسرایان سال به سال کاهش یافت تا جایی که در نمایشنامه های اوریپید نقش همسرایان اغلب با رشته باریکی به حرکت دراماتیک پیوند می خورد.