امروز: دوشنبه, ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ برابر با ۱۰ محرّم ۱۴۴۴ قمری و ۰۸ اوت ۲۰۲۲ میلادی
یکشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲
۱
۰
نسخه چاپی

روش درمانی ملانی کلین

روش درمانی ملانی کلین
به گزارشتمیم نیوز

کلین، ماهلر، کرنبرگ و بولبی همگی روان کاوانی بودند که روش های فرویدی سنتی را آموزش دیده بودند. با این حال، هر یک از درمان روان کاوی را طوری تغییر دادند که با گرایش نظری خودشان مناسب باشد.

استفاده کلین از روان کاوی با کودکان، در دهه 1920 و 1930 توسط سایر روان کاوان به طور کامل پذیرفته نشد. آنا فروید مخصوصاً با عقیده روان کاوی کودک مخالف بود و باور داشت کودکانی که هنوز به والدین خود وابسته هستند، نمی توانند با درمانگر انتقال برقرار کنند زیرا آنها خیال ها یا تصورات ناهشیار ندارند.

بنابراین او معتقد بود کودکان نمی توانند از درمان روان کاوی بهره مند شوند. در مقابل، کلین معتقد بود کودکان آشفته و سالم باید روان کاوی شوند، کودکان آشفته از درمان شفا بخش بهره مند می شوند در حالی که کودکان سالم از روان کاوی پیشگیرانه بهره مند خواهند شد. او در راستای این عقیده، تاکید داشت فرزندان خودش روان کاوی شوند. او همچنین تاکید داشت که انتقال منفی گام مهمی در درمان موفقیت آمیز است، نظری که آنا فروید و چند تن از روان کاوان دیگر با آن موافق نبودند.

کلین برای به وجود آوردن انتقال منفی و خیال های پرخاشگرانه، انواع اسباب بازی های کوچک، کاغذ و مداد، رنگ، مداد شمعی و غیره را در اختیار کودک قرار می داد. او بازی درمانی را جایگزین تحلیل رویا و تداعی آزاد فروید کرد و معتقد بود کودکان امیال هشیار و ناهشیار خود را از طریق بازی ابراز می کنند. بیماران کودک کلین علاوه بر نشان دادن احساس های انتقال منفی از طریق بازی، اغلب به صورت کلامی به او حمله می کردند، که به او امکان می داد انگیزه های ناهشیار نهفته در این حملات را تعبیر کند.

هدف از درمان به شیوه کلین، کاهش دادن اضطراب های افسردگی و ترس های آزار دهنده و سبک کردن خشونت اشیای درونی شده است. کلین برای رسیدن به این هدف، بیمارانش را ترغیب می کرد هیجانات و خیال های قدیمی را دوباره تجربه کنند اما این بار با درمانگر، و به تفاوت بین واقعیت و خیال، بین هشیار و ناهشیار اشاره نمایند. او همچنین به بیماران امکان می داد تا انتقال مثبت و منفی خود را نشان دهند، موقعیتی که برای آگاه شدن بیماران از نحوه ای که خیال های ناهشیار با موقعیت های روزمره مرتبط می شوند، اهمیت زیادی دارد. بعد از اینکه این ارتباط برقرار شد بیماران از اشیای درونی شده کمتر آزار می بینند، اضطراب افسردگی کمتری را احساس می کنند و می توانند اشیای درونی را که قبلاً ترسناک بودند، به دنیای بیرونی فرافکنی کنند.

 

بیشتر بخوانیم:

پژوهش هایی در خصوص نظریه دلبستگی و روابط شیء

درآمدی کلی بر نظریه روابط شیء /آشنایی با نظریه روابط شیء ملانی کلین

 افراد خودشکوفا چه ویژگی های مشترکی دارند؟

 ارزیابی نظریه روابط شیء

   بررسی فرد و علم ساخت زایی



+ 1
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به تمیم خبر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.